با تو می شه...

 

با تو می شه...

 

با تو می شه رنگ بهار و جور کرد    

 

                                    از وسط ستاره ها عبور کرد

 

با تو می شه گلای یاس و بو کرد             

   

                                    حتی می شه با تو به غصه خو کرد 

 

با تو می شه خوبی تو قلبا جا کرد             

 

                                    لفظ قشنگ تو و من رو ما کرد

 

با تو می شه جنس گلا رو نور کرد          

 

                                    هر چی جدایی از تو سینه دور کرد

 

با تو می شه ستاره ها رو ماه کرد               

 

                                    رعیتا رو اول قصه شاه کرد

 

با تو می شه به روی خوبی پل کرد          

 

                                    با نفس آبی باغچه گل کرد

 

با تو می شه گریه رو نقطه چین کرد             

 

                                    می شه تو رو انگشترِ نگین کرد

 

با تو می شه به روشنی سفر کرد   

  

                                    تلخی و غم رو از خونه به در کرد      

 

با تو می شه غصه رو تو قفس کرد       

 

                                    تو رو می شه با شادی هم نفس کرد

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن افروغ یکشنبه 18 آذر 1386 ساعت 10:04

با تو می شه یه شعر تازه رو خوند
هر چی غمه از توی لحظه ها روند
خانم شهامت بازم تمرین و تمرین کنین تا از یه نواختی در بیین.

محمد حسین ابراهیمی پنج‌شنبه 22 آذر 1386 ساعت 11:41 http://bozorgrah.blogsky.com

سلام....
مثل همیشه ترانه ی قشنگی بود...

اما بعضی از بیت ها بهتر بو مثلن:
با تو می شه خوبی تو قلبا جا کرد
لفظ قشنگ تو و من رو ما کرد
و یا:

با تو می شه به روشنی سفر کرد
تلخی و غم رو از خونه به در کرد
ویا:

با تو می شه غصه رو تو قفس کرد
تو رو می شه با شادی هم نفس کرد


اگر دقت کنید متوجه میشوید که در این بیت ها رابطه ی مناسبی بین دو مصرع وجود دارد که در بعضی از بیت ها این رابطه اصلن برقرار نیست... مثلن در همین بیت آخر غصه و شادی با هم ارتباط دارند و دو مصرع را به هم وصل می کند اما این اتفاق در بیتهای دیگر وجود ندارد به عنوان مثال در یکی از بیت ها می خوانیم:
با تو می شه گریه رو نقطه چین کرد
می شه تو رو انگشترِ نگین کرد

که در این بیت شما برای رعایت قافیه به جای (نگین انگشتر) از (انگشتر نگین) استفاده کرده اید و رابطهی قوی نیز بین دو مصرع وجود ندارد...

همیشه پیروز و موفق باشید




ممنون از اینکه به وبلاگ من سر زدید
توضیحات شما کاملا درسته
من می تو نستم این بیت رو به طور کلی حذف کنم اما :
منظور من از انگشتر نگین این بود که زیبایی و خوبی می تونه تو قلب تو باشه

مونا زنده دل پنج‌شنبه 22 آذر 1386 ساعت 15:37 http://untold.persianblog.ir

سلام زهرای عزیز
ترانه تو خوندم و لذت بردم
کار خوبیه گرچه فکر میکنم این « با تو میشه» ها یه خورده خیلی زیادن و تکراری که ایجاد میشه یه کم خسته کننده ست
ولی اتفاقای خوبی هم داشتی مثلا « رعیتا رو اول قصه شاه کرد» رو دوس داشتم
ضمنا عبارت « پل کرد» اگر به معنی پل زدنه فکر میکنم غلط باشه
موفق باشی عزیزم

ممنون مونا جان
از اینکه به وبلاگ من سر زدید کمال تشکر رو دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد